Pages

Sunday, August 30, 2015

ინტეგრირებული გაკვეთლი

გაკვეთილის თემა
    პროსპერ მერიმეს „მატეო ფალკონესა“ და ალექსანდრე ყაზბეგის „ხევისბერ გოჩას“ შორის ლიტერატურული პარალელის გავლება.     გოგოლის „ტარას ბულბას“ გაცნობა.
სწავლების საფეხური/კლასი
    საშუალო საფეხური,მე-10 კლასი
ინტეგრირებული საგნები და მასწავლებლები
    მე-19 და მე-20   საუკუნეების დასავლეთ ევროპული ლიტე-  რატურა, ქართული ლიტერატურა - სიუზი ფელიშვილი,  რუსული ლიტერატურა-ნინო ქობლიანიძე
მოსწავლეთა პროფილი
   15 მოსწავლე.კლასში არ არის განსაკუთრებული მიდგომების,საჭიროებების მქონე მოსწავლე
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
   სხვადასხვა ქვეყნების ტრადიციები და მათ ფონზე მამა-შვილური ურთიერთობა უკიდურესად დაძაბულ სიტუაციაში.





გაკვეთილის სასწავლო მიზნები
   დასავლეთ ევროპულში: კორსიკაში ტრადიციების პატივისცემის ტენდენციის გაგება-გააზრება.ნაწარმოების მთავარი პერსონაჟის, მატეო ფალკონეს, დახასიათება.
   ქართულში: თავისუფლებისათვის მებრძოლი მოხევეების ტრადიციების წარმოჩენა ხევისბერი გოჩას დახასიათების გზით.
    რუსულში: ტექსტის გაცნობა, მთავარი მოქმედი პირის, ტარას ბულბას, დახასიათება.
    ზოგადად: პარალელის გავლება სხვადასხვა ქვეყნის ლიტერატურულ ნაწარმოებებს შორის,რომელთა მთავარ გმირებს ერთი ქმედება-შვილების მკვლეობა ამსგავსებს. მთავარ პერსონაჟთა შედარებითი დახასიათება.
 შედეგები და ინდიკატორები
დასავლეთ ევროპული ლიტერატურა
X.7. მოსწავლეს შეუძლია დასავლურ და ქართულ ლიტერატურულ ტექსტებში  ასახული ფასეულობებისა და შეხედულებების ერთმანეთთან შედარება და გაანალიზება.                                            *  აფასებს ონკრეტულ ტექსტებში ასახულ ფასეულობებსა და ღირებულებებს თანამედროვე ფასეულობებთან მიმართებით
/მაგ., წესრიგისა და თავისუფლების ურთიერთმიმართების პრობლემას იაზრებს იმგვარი ნაწარმოებების შედარებით, როგორიცაა პ.მერიმეს ,,მატეო ფალკონე“ და ალ. ყაზბეგის ,,ხევისბერი გოჩა“/.
ქართული ლიტერატურა
 X.9. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოების გაანალიზება.
 * განსაზღვრავს ნაწარმოების პრობლემატიკას.
 * განსაზღვრავს პერსონაჟის პოზიციას, რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის /კონფლიქტის/ პრობლემის ინტერპრეტაციას.
    რუსული  ლიტერატურა
X.2. მოსწავლეს შეუძლია უცხო ტექსტის გაგება-გააზრება.
     ა) უცხო და ნაცნობი სიტყვების გამიჯვნა.
     X.5. მოსწავლეს შეუძლი უცხო და ქართული ენის ტექსტში არსებული მოვლენებისა და ფასეულობების გარჩევა, აღქმა.
   ა) მოსწავლე ხედავს პრობლემას ნაწარმოებში;
   ბ) აყალიბებს და განმარტავს პერსონაჟის თავისებურებებს, მის დადებით და უარყოფით მხარეებს;
 გ) აკავშირებს ნაწარმოებს სხვა ნაწარმოებებთან დ მოცემულ
დროს და ეპოქას თანამედროვეობასთან.
         წინასწარი ცოდნა
დასავლეთ ევროპულში: პროსპერ მერიმეს „მატეო ფალკონე“.
ქართულში: ალექსანდრე ყაზბეგის „ხევისბერი გოჩა“.
რუსულში: სიტყვათა მარაგი, რათა გაიგონ მასწავლებლის საუბარი „ტარას ბულბაზე“ .






გაკვეთილის მსვლელობა / საკლასო მენეჯმენტი
აქტივობა 1
დასავლეთ ევროპული, ქართული - ფრონტალური კითხვე- ბით ტექსტების ცოდნისა და გაგების დონის შემოწმება (14 წთ

აქტივობა 2
მთავარი მოქმედი პირების (მატეო ფალკონე, ხევისბერი გოჩა) ასოციაციური რუკის შედგენა დაფაზე
აქტივობა 3
 ჯგუფური მუშაობა. ვენის დიაგრამით მატეოსა და გოჩას შედარებითი დახასიათება. პრეზენტაცია.
აქტივობა 4
 რუსული - მინი ლექცია. მასწავლებლის მიერ „ტარას ბულ- ბას“მოკლე შინაარსის გადმოცემა, თან დაფაზე ტარასის ასოციაციური რუკის შედგენა მოსწავლეთა მონაწილეობით
აქტივობა 5
კითხვა-პასუხით „ტარას ბულბას“ მთავარი აზრის გაგების შემოწმება.
აქტივობა 6
 მსჯელობა საკითხზე, გამართლებულია თუ არა აღნიშნული ნაწარმოებების მთავარ მოქმედ პირთა საქციელი.
აქტივობა 7
 საშინაო დავალების მიცემა: ინტერნეტში მოიძი-
ონ და დაათვალიერონ ნაწარმოებებში ნახსენები ადგილები (კორსიკა,არაგვის საერისთაო და სხვა).  დაწერონ თხზულება:
„მამათა ტრაგედია“.
 შეფასების საგანი და                პროცედურები
განმავითარებელი - კომენტარებით
განმსაზღვრელი - ქულებით
ფასდება  1,2,3,4,5,6, აქტივობებში ჩართულობის მიხედვით
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
ტექსტები: პროსპერ მერიმეს „მატეო ფალკონე“,ალექსანდრე ყაზბეგის „ხევისბერი გოჩა“,  ნიკოლოზ გოგოლის „ტარას ბულბა“. რუკა,დაფა,ცარცი, რვეულები,კალმები, ციფრული აპარატი.

No comments:

Post a Comment